hu en

Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek
 
 A 6x6 Taxi Közlekedési Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
(Cg.01-09-263722; 1116. Budapest, Kondorosi út 2/a.. E-mail címe: taxi@6x6taxi.hu;
(továbbiakban: 6x6 Taxi Kft.), mint taxi személyszállítás szervezési jogokkal rendelkező
társaság, a nála regisztrált/nyilvántartásba vett ügyfeleit (továbbiakban: Vevő) szolgálja ki; a
jelen Általános Üzleti Szerződés (továbbiakban: ÁFSz.) szerint.
1. A feltételek érvényessége
1.1. Szolgáltatásaink és ajánlataink kizárólag jelen Általános Üzleti Feltételek alapján
történnek.
Szerződéskötés
 Társaságunk a Megrendelő által azonnalra, illetve előre meghatározott időpontra, e-mailben,
applikáción, telefonon, faxon és a honlapon keresztül történő online megrendeléseknél leadott
taxi megrendeléseket teljesíti és kifogástalan műszaki állapotban lévő gépjárművel, megfelelő
megjelenésű gépkocsivezetővel áll ki a Megrendelő taxi rendeléseire, és elvégzi az igényelt
személyszállítást.
 Szolgáltató vállalja, hogy minden esetben a Megrendelőnek megfelelő autót biztosít
(kizárólag nem dohányzó, légkondicionált, bankkártya elfogadására alkalmas POS
terminállal) és a Megrendelő külön igénye esetén angolul vagy más idegen nyelven beszélő
gépkocsivezetővel, kombi vagy egyterű gépjárművel áll rendelkezésre.
 A szerződés létrejötte: a szerződés akkor jön létre, ha a Megrendelő fuvar rendelését az itt
rögzített kommunikációs csatornák valamelyikén Társaságunk visszaigazolta.
Diszpécserszolgálat
A diszpécserszolgálat 0-24-óráig áll a megrendelő részére.
Társaságunk hivatalosan elérhetőségei:
Cím: 1116.BUDAPEST.KONDOROSI ÚT 2/A
Telefon: +36 1 6 666 666
Fax: + 36 1 235 5404
Email: taxi@6x6taxi.hu
Web: www.6x6taxi.hu
Az adatok kezelésére rögzítésére vonatkozóan Társaságunk a vonatkozó törvényi
szabályozásnak megfelelő külön belső szabályzattal rendelkezik. A Megrendelővel folytatott
kommunikáció tartalmát illetően a Társaságunk által a vonatkozó belső szabályzat szerint
rögzített adatokat tekintjük irányadónak. 
Adatkezelés
 A diszpécserközpont a megrendelő adatait az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben leírtaknak megfelelően kezeli,
valamint teljes mértékben megfelel az integrált irányítási rendszerben foglaltaknak (ISO 9001,
ISO 14001, ISO/IEC 27001) Lásd: Adatkezelési Szabályzat
A viteldíj képzése
 A 31/2013.(IV.18) Főv. Kgy. rendelete alapján a személy taxikkal végzett taxi-szolgáltatás
díjait a viteldíjmérő készülék (a továbbiakban: taxaméter) az első tarifahelyen, a következő
elemekből képezi:
a) alapdíj: a szolgáltatás igénybevételének megkezdésekor felszámítható díj;
b) távolsággal arányos egységdíj: a taxaméter által a megtett út alapján felszámítható díj
(mértékegysége: forint/kilométer);
c) idővel arányos egységdíj: a szolgáltatás közben a taxaméter által az eltelt idővel
arányosan felszámítható díj (mértékegysége: forint/perc).
A viteldíj mértéke
 Az egységdíjak kötelező mértéke - rögzített hatósági árként - a következő (a díjtételek az
általános forgalmi adót tartalmazzák):
 
2018. 07.01.-től érvényes díjszabás
Alapdíj (Ft) Távolsággal arányos egységdíj
(Ft/km)
Idővel arányos egységdíj
(Ft/perc)
700 300 75
Budapest közigazgatási területén megkezdett, de a közigazgatási határon kívülre irányuló
személytaxi-szolgáltatás teljesítése esetén a Budapest közigazgatási határáig teljesítendő
visszaútra a vállalkozó a fenti táblázat szerint meghatározott viteldíjat alkalmazza.
Óraindítás
 Azonnali megrendelés esetén, ha a címre érkezést követően a megrendelővel sikerült a
kapcsolatot felvenni, legkorábban a címfelvételtől számított 10 perc múlva indítható a taxióra.
 Előrendelésnél, a megrendelt időpontban indítható a taxaméter, kivétel, ha az utazás
korábban elindul, így az utazás megkezdésekor indítható a taxaméter.
 Vidéki szállítás esetén az aktuális budapesti tarifát alkalmazzuk az egész út során. A vidéki címre
üres órával állunk ki abban az esetben, amikor a fuvar Budapestre irányul, és az aktuális budapesti
tarifával folytatjuk az utat. Amennyiben a megrendelés vidéki településre szól és vidéken marad a
Megrendelő, úgy a cím megközelítésénél a Pest Megye határtáblánál bekapcsolt taxaméterrel állunk
ki a címre. Ebben az esetben – meghiúsult fuvarnál – a Megrendelő köteles a taxaméter által
tartalmazott összeget kiegyenlíteni.
Elveszett tárgyak
 Amennyiben az utas távozása után a gépkocsivezető valamilyen tárgyat vagy értéket talál a
gépkocsiban, erről haladéktalanul értesítenie kell a diszpécserközpontot. A csomagtartóban hagyott
(felejtett) tárgy visszajuttatásáért különdíj nem számítható fel, mivel ez a gépkocsivezető felelőssége,
amelyet azonnal vissza kell juttatnia tulajdonosához.
 Az utastérben felejtett tárgyak, csomagok az utas felelőssége, visszaszállításáért a taxióra által
mutatott összeg kérhető el.
 A tárgy visszajuttatása előtt közölni kell a tulajdonossal a várhatóan felmerülő költségeket, mely csak
abban az esetben számítható fel, ha a keresett, vagy talált tárgy a gépkocsi utasterében maradt.
Értékesebb elveszett tárgyak visszaadásakor ajánlott az átadás tényét tanuk előtt végezni, a tanuk
adatait (név, lakcím) rögzíteni.
 Amennyiben az adott napon senki nem jelentkezne a talált tárgyért, a kollégának 1 hétig magánál kell
tartania a talált értéket, majd bármelyik Rendőrkapitányságon le kell adnia.
Megrendelések lemondása
 A Megrendelő a fentiekben meghatározott szerinti módokban végrehajtott azonnali
megrendelését térítés nélkül lemondhatja. Előrendelés esetén, az előrendelt időpont előtti
lemondáskor nem kell kártérítést fizetnie. Amennyiben az előrendelés idejét meghaladta a
várakozás, az utazás viszont a Megrendelő döntése alapján nem tud létre jönni, ebben az
esetben a taxaméter által mutatott összeget köteles a Megrendelő megtéríteni a
gépkocsivezetőnek. A Szolgáltató részéről a fentiekben meghatározottak tükrében, azonnali
megrendelés esetén a vállalt időn belül (10-12 perc), illetve előrendelés esetén a kiállási
időpont előtt, kártérítésre való kötelezettség mentesen jogában áll a megrendelést lemondani
és erről értesíti a Megrendelőt.
 Az elállásról szóló nyilatkozatot amennyiben az Társaságunk részéről történik, rögzített,
utólag visszakereshető, kifejezett nyilatkozat formájában kell megtenni, arra a
telefonszámra, vagy elektronikus elérhetőségre címezve, amelyről a megrendelés érkezett; a
Megrendelő pedig Társaságunk hivatalos elérhetőségére címzett egyoldalú nyilatkozattal
állhat el a szerződéstől.
 
Fuvarmegtagadás
A gépjárművezető a fuvar teljesítését abban az esetben tagadhatja meg, amennyiben az utas:
- az úti célját nem tudja, vagy nem akarja közölni
- fertőző, vagy undort keltő beteg
- súlyosan sérült (segítség nyújtás és mentők értesítése kötelező!)
- kísérő nélküli 6 év alatti gyermek (diszpécseren keresztül rendőrségi értesítés
kötelező!)
- olyan mértékben áll alkohol, illetve egyéb szer hatása alatt, hogy szállítása
balesetveszélyt jelenthet, vagy a gépjárművezető személy és vagyonbiztonságát
veszélyezteti
- garázda, erőszakos magatartást tanúsít
- ruházatával, vagy poggyászával a gépjármű csomagtartóját, vagy belső terét
beszennyezheti
- tűz-, és robbanásveszélyes anyagot szállítana
- olyan szolgáltatást kíván igénybe venni, amely nem tartozik a személyfuvarozás
körébe, továbbá amire nincs megfelelő szakirányú végzettsége a gépjárművezetőnek
- viselkedésével, vagy ruházatával megrökönyödést, botrányt okozhat
- a feltüntetett díjszabástól el kíván térni, illetve nyilvánvalóan nem tud, vagy nem akar
fuvardíjat fizetni
- élőállatot kíván szállítani és ennek feltételei nem biztosítottak, vagy a gépjárművezető
fél, vagy undorodik a szállítandó állattól. Ebben az esetben a kolléga az utas részére
köteles URH rádión keresztül olyan gépjárművet rendelni, amely élőállatot is szállít
- az utas nyilvánvalóan bűncselekmény, vagy szabálysértés következményei elől
menekül. A gépjárművezetőnek ilyen esetben mindenkor mérlegelnie kell, hogy a
fuvarmegtagadás, vagy a fuvar teljesítése jelenti-e a nagyobb veszélyt számára. A
veszélyhelyzet elmúltával azonban köteles a legközelebbi rendőrőrsöt vagy járőrt
értesíteni
- hosszabb vidéki, vagy külföldre irányuló fuvar esetén nem hajlandó az utas előleget
adni
Gépjármű utas általi beszennyezése, megrongálása
 A gépjármű megrongálása, az utastér vagy csomagtér maradandó beszennyezése, illetve
egyéb károkozása esetén a gépjárművezető jogosult az utas által okozott károk
megtéríttetésére.
 Beszennyezés esetén a takarítás összege max. 30.000.- Ft lehet.
Amennyiben a káreseménnyel kapcsolatban a gépjárművezető és az utas nem tudnak
megállapodni, a gépjárművezető köteles a diszpécsert tájékoztatni erről és szükség esetén
rendőri intézkedést kérhet.
Amennyiben az utas igényli a káresemény kapcsán felmerült költségek igazolását, úgy a
gépjárművezető köteles a tisztításról, javításról kiállított számlát az utas részére bemutatni. 
Panaszkezelés
Az esetleges utas panaszokat heti egy alkalommal az erre hivatott Etikai Csoport vizsgálja ki,
a belső Etikai és Működési Szabályzatunk értelmében. A vizsgálat eredményéről a bejelentőt –
kérésének megfelelően – értesítjük, illetve súlyos esetekben a BKK-nak és a Közlekedési
Felügyeletnek továbbítjuk.
Viteldíjjal kapcsolatos reklamációt minden esetben számlával vagy a taxaméterből
kinyomtatott nyugtával kell igazolnia a Megrendelőnek.
Egyéb reklamációk esetén az illetékes területi vezető felveszi a bejelentővel a kapcsolatot.
Panaszkezelés: Alberty Zsolt, Etikai vezető.
 email: etika@6x6taxi.hu
 Tel: +36 1 235 5401
Vis maior
 A személyszállítás szervezése során a Szolgáltatótól az előre nem látott kényszerítő
körülmények, elháríthatatlan akadályok esete, amely meggátolja valamely kötelezettség
elvégzésében, ezért nem kérhető kártérítés a szolgáltatás elmaradásáért (pl: időjárási
körülmények, forgalmi akadályok, viharkárok okozta területek).
 Vis maiornak értékelhető körülmények igazolható fennállása esetén mind Társaságunk,
mind a Megrendelő mentesülnek a kommunikáció kötelezettségeinek teljesítése alól,
amennyiben e körülmények az igénybe vehető kommunikációs csatornák használatát
korlátozzák vagy megakadályozzák.
Kártérítés
 A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V törvény XXVI. Cím 6:518. §-a alapján a
törvény tiltja a jogellenes károkozást; a 6:519. §-a szerint aki másnak jogellenesen kárt okoz,
köteles azt megtéríteni. Mentesül a felelősség alól a károkozó, ha bizonyítja, hogy
magatartása nem volt felróható; a 6:531. § értelmében ha a kár mértéke nem állapítható meg,
a károkozásért felelős személy olyan összegű kártérítés megfizetésére köteles, amely a
károsult kárának a kiegyenlítésére alkalmas.
Adatkezelés
A 6x6 Taxi Kft. a rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan, célhoz kötötten
kezeli, és nem adja ki kívülálló harmadik személy számára, kivéve amennyiben a
megrendelés teljesítéséhez elengedhetetlenül szükséges (pl. számlázás, könyvelés).
A honlap böngészése folyamán technikai információk kerülhetnek rögzítésre statisztikai
célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat az üzemeltető kizárólag jogilag
hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A szolgáltatás
igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben Ön nem szeretné
engedélyezi a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása
esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. A
cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra.
A megrendelés folyamán rögzített adatokat az Üzemeltető a megrendelés teljesítéséhez
használja fel. A leadott megrendelésből készült számla adatai rögzítésre és tárolásra kerülnek
a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra. A számlázást követően az
előzőekhez nem tatozó adatok törlésre kerülnek. A törlési idő az Adatkezelési szabályzatban
kerül pontosításra.
A megadott adatok törlése, módosítása a jogosult által bármikor kérhető írásban.
 A Belső Szabályzatunk és a jogszabályi változások miatt fenntartjuk a jogát az ÁSZF
időközönkénti egyoldalú megváltoztatására.